HOŞGELDİNİZ

HOŞGELDİNİZ

22 Ağustos 2010 Pazar

Truffle


20-25 adet truffle için:

Malzemeler:
200 ml(1 kutu) hazır krema(ben Pınar marka kullandım memnun kaldım)
160 gr. bitter çikolata
100 gr. sütlü çikolata
Kakaolu kek(ben göz kararı koydum)

Yapılışı:
Çikolataları cam bir kaba veya çelik tencereye küçük küçük kırın. Kremayı başka bir tencereye boşaltıp hafif pişene kadar karıştırıyoruz. Krema hazır hale gelince çikolataların üzerine döküp karıştırarak çikolataları eritiyoruz(Bu işlemi ateşte yapmaya gerek yok kremanın sıcaklığıyla çikolatalar hemen eriyor). Kekleri ilave edip karıştırıyoruz(Kekleri rondoyla veya elle parçalayabilirsiniz). Oda sıcaklığına gelene kadar beklettikten sonra buzdolabına soğuması için koyuyoruz. En az 4 saat bekletmeliyiz buzdolabında karışımı. Daha sonra karışımdan bir yemek kaşığı yardımıyla ceviz tanesi büyüklüğünde parçalar alarak elimizde yuvarlıyoruz. Ve hazırladığımız süs malzemelerine bulayıp tabağa yerleştiriyoruz. Bu işlemi ne kadar hızlı yaparsak o kadar iyi çünkü elimizde erimeye başlıyor :) Süsleme işlemi bitince 10-15 dk. buzdolabına yine soğuması için koyarsanız daha iyi bir sonuç alırsınız. Sıcakta yapmamanızı tavsiye ederim. Çünkü yaptığınız şekillerde bozuluyor kısa sürede :)

Not: Keyfinize göre süs malzemesi hazırlayabilirsiniz. Ben elimdeki pasta süslerini, hindistan cevizi ve antepfıstığı parçalarını kullandım. Sonuç mükemmel :)
Ayrıca pandispanyada kullanabilirsiniz kek yerine, pastadan kalan pandispanyaları saklayıp truffle da kullanabilirsiniz.

2 yorum:

Filiz dedi ki...

çok güzel bir tarif,denemek isterim,elinize sağlık..
bana beklerim:
filizinevi.blogspot.com

Unknown dedi ki...

inanlmaz guzel görunuyorlarr.Sevgilerr..

Yorum Gönder